International Account Manager

Algemeen

Interster International B.V. is zowel nationaal als internationaal een gerespecteerd bedrijf in de markt van medische hulpmiddelen. Onze gekwalificeerde en gemotiveerde medewerkers vormen de basis voor het leveren van kwalitatief hoogwaardige medische hulpmiddelen en kennisoverdracht.

Rol van International Accountmanager bij Interster

In deze functie ligt het accent op de verkoop aan klanten/distributeurs in diverse landen. Als Accountmanager werk je nauw samen met functies als Commercieel Director, Export Manager, Customer Service medewerkers, Inkoop, Marketing en de collega Accountmanagers. Ervaring in export en affiniteit met onze productgroepen is een pré, maar enthousiasme en de juiste instelling, passend bij ondernemerschap en internationaal pionieren is minstens zo belangrijk.

De organisatie is doorlopend in beweging en er wordt verwacht dat je een “ondernemersrol” gaat vervullen. De functie van  International Accountmanager bij Interster vraagt om proactieve en professionele medewerkers, die het als een uitdaging zien het commerciële proces verder te stroomlijnen en gedreven worden door het maximalieren van het resultaat ten opzichte van de jaarlijks bepaalde bedrijfsdoelstellingen.

Taken en verantwoordelijkheden

Relatiebeheer

– Opbouwen en onderhouden bestaande relaties
– Verkoopproces initiëren; verantwoordelijk voor verkoop aan distributeurs buiten de Nederlandse markt (export)
– Omzet bestaande accounts (distributeurs) vergroten door middel van nieuwe producten aan te bieden; acquisitie en professioneel relatiebeheer
– Kansen in de markt te spotten en deze verder te ontwikkelen tot commerciële produten
– Deelname aan internationale beurzen en congressen. Reizen is onderdeel van de functie.

Communicatie

– Periodieke rapportage aan Commercieel Director
– Onderhoud dagelijks contact met customer service medewerkers
– Informeren van klanten over producten en services van vanuit Interster en afhandeling van mogelijke klachten
– Betalingsoverschrijdingen monitoren en zo nodig actie ondernemen

Strategie

– Verantwoordelijk voor verkoopstrategie binnen eigen regio
– Bijdrage aan het verzamelen van strategische marktinformatie als bijvoorbeeld de specifieke behoeftes van klanten en de producten en acties van concurrenten in de betreffende markten
– Meedenken bij het lanceren van nieuwe producten en promotionele marketing acties

Competenties

– Ondernemend, zelfstandig, leergierig en probleemoplossend vermogen
– Flexibel, proactief en teamspeler gericht op langere termijnresultaten
– Verantwoordelijkheidsgevoel
– Technisch inzicht, analytisch, commerciële slagkracht, dynamiek lef en professionaliteit.

Profiel van de kandidaat

– HBO niveau
– Ervaring met export of (internationale) verkoopervaring
– SAP is een pré.
– Effectief kunnen werken met MS Office software en buitendienstrapportagesystemen
– Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
– Goede beheersing in Engelse taal in woord en geschrift

Wij bieden

– Marktconform salaris op basis van aantoonbare kennis, kunde en ervaring
– Een op maat gemaakt trainingsschema gerelateerd aan ons assortiment en kennisoverdracht

Voor inlichtingen kunt u zich wenden tot Roald Strackx (commercieel director) (roald.strackx@interster.nl) 075-6272221 of 06-53957798.

Uw C.V. en motivatiebrief stuurt u naar Lia Soetendal (HRM) (lia.soetendal@interster.nl)