Operationeel Planner

Operationeel Planner

Vind jij het een uitdaging om als Operationeel Planner zorg te dragen dat de grondstoffen/materialen tijdig aanwezig zijn? Durf jij de discussie aan te gaan met toeleveranciers over levertijden? Lees dan snel verder, want mogelijk is dit een interessante vacature voor jou.

Binnen Interster International BV krijg jij de kans om een actieve bijdrage te leveren aan verbeteringsprojecten. Als Operationeel Inkoper / Planner vervul je een spilfunctie, waarbij je contact onderhoudt met toeleveranciers, interne collega’s en klanten.

Bedrijfsprofiel

Interster International BV is neemt een positie in als partner voor de Centrale Sterilisatie Afdeling van ziekenhuizen en daarmee ook voor de operatiekamers in de Nederlandse markt. Daarnaast is onze exportafdeling een belangrijke pijler. In vele landen over de hele wereld wordt Interster vertegenwoordigd door een distributeur van medische producten aan ziekenhuizen.

Buiten de ziekenhuizen worden de producten ook geleverd aan de dentale en veterinaire markt, waar op het gebied van reiniging, desinfectie en sterilisatie van medische hulpmiddelen dezelfde behoeften leven.

Sinds 2012 is het bedrijf een onderdeel van de VP Group. Een Duits bedrijf opgericht in 1896 met ervaring op het gebied van medische verpakkingen. Hiermee geniet de organisatie de voordelen van een goede samenwerking met een moederbedrijf, bijvoorbeeld in ondersteuning op het gebied van IT, logistiek en financiële administratie. Maar opereert het grotendeels als een zelfstandig bedrijf met unieke kenmerken die onze klanten waarderen.

Jouw taken

  • Zorg dragen voor het tijdig aanwezig zijn van grondstoffen/materialen en handelsproducten
  • Beoordelen van de materiaalbehoefte en bijzonderheden door afstemmen met sales orderplanning en productieplanning
  • Overleg en afstemming met het Magazijn en Klantenservice in verband met binnenkomende producten en openstaande klantenorders
  • Deelnemen aan projecten (bijvoorbeeld invoering van nieuwe producten of voorraadbeheersing)
  • Prognosticeren van hoeveelheid te bestellen materiaal, waarbij een evenwicht moet worden gezocht tussen klanten afroepen enerzijds en besteltijd materiaal anderzijds
  • Voeren van economisch voorraadbeheer
  • Contact met leveranciers en klanten

Functie eisen

  • HBO – opleiding (te denken valt aan: Logistiek of Technische Bedrijfskunde), NEVI I + II
  • Kennis van logistieke (productie)processen (voorraadbeheer, MRP)
  • Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift
  • Beheersing van Nederlands en Engels, Duits is een pre
  • Proactieve werkhouding, probleemoplossend vermogen, analytisch, doortastend en stressbestendig
  • Ervaring met MS office pakket
  • Ervaring met een ERP systeem. SAP is een pre

Het aanbod

  • Werken bij een internationaal georiënteerde organisatie in de medische hulpmiddelen markt, welke rechtstreeks levert aan ziekenhuizen op de Nederlandse markt en via distributeurs netwerk op buitenlandse markten
  • Marktconforme arbeidsvoorwaarden
  • Fulltime functie (36-40 uur)

Meer weten?

Bij interesse mag je de C.V insturen naar roald.strackx@interster.nl